پایگاه علمی Taylor & Francis، ناشری بین‌المللی در انگلستان است و یکی از قدیمی‌ترین ناشران آکادمیک در جهان به شمار می‌رود که کتاب و مجلات علمی را منتشر می‌کند. این پایگاه علمی، زیر مجموعه دپارتمان انتشارات دانشگاهی Informa PLC بوده که فراهم آورنده اطلاعات خاص آكادميك و علمي جهان است. این ناشر بین‌المللی فعالیت خود را در سال ۱۷۹۸ با انتشار Philosophical Magazine آغار کرد و در سال ۱۸۵۲ با پیوستن William Francis به Richard Taylor که موسس انتشارات بود، کار خود را با نام Taylor & Francis ادامه داد.

هدف انتشارات T&F فراهم کردن اطلاعات با کیفیت بالا و محتوای کارشناسی شده (داوری شده) برای پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی دانشگاه‌ها و کاربران آن‌ها در هر مرحله از کار علمی‌شان است.

دفتر مرکزی این ناشر در فیلادلفیا  (آمریکا) و آکسفورد (انگلستان) است و 20 دفتر در سراسر جهان، از جمله سنگاپور، دهلی‌نو، ملبورن و پکن دارد.

ناشر جهانی کتاب‌های دانشگاهی، مجلات و منابع آنلاین در حوزه‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی با بیش از ۶۰۰ ژورنال و ۲،۰۰۰ کتاب با بک لیست ۷۰۰۰ عنوان در سال می‌باشد .

این پایگاه علمی تولیدات بسیاری دارد که از جمله آن می‌توان به كتاب‌های الكترونيكی (E-Books)، پايگاه‌هاي اطلاعاتی چكيده (Abstract databases)، ژورنال‌ها (journals) و reference work اشاره نمود.

انتشارات T&F در طی سالیان اخیر با خرید کمپانی‌های بسیاری فعالیت‌های خود را توسعه داده است. برای مثال برخی از این نمونه خرید ها و جابجایی ها به شرح زیر هستند:

  • T&F در سال 2012، Focal Press را از انتشارات Elsevier خریداری نمود.
  • در سال 2015، 180 مجله انتشارات Informa از پلتفرم Informa Healthcare به پلتفرم Taylor & Francis Online انتقال داده شدند.
  • در ماه مارس 2016، کتب و مجلات انتشارات Maney از پلتفرم Maney Online به پلتفرم Taylor & Francis Online متعلق به انتشارات تیلور اند فرانسیس انتقال داده شدند به طوری که از ۱ مارس ۲۰۱۶، کاربران از پایگاه Maney Online به Taylor & Francis Online ریدایرکت می شوند.

پايگاه تيلور و فرانسيس Taylor & Francis در حال حاضر به پنج گروه اصلي اقدام به ارائه خدمات مي‌نمايد. نويسندگان مقالات علمي و كتابهاي دانشگاهي، شركاي تجاري، كتابداران، ويراستاران و انجمن‌ها در ليست ارائه خدمات آن قرار دارند. در حال حاضر و بر اساس آخرين آمار ارائه شده، تعداد ۴.۶۶۶.۰۰۰ مقاله علمي در اين پايگاه وجود دارد و از اين حيث از غني‌ترين‌ها در جهان است.

همچنین این پایگاه امکان دسترسی آنلاین به 3 مورد زیر را فراهم می کند:

الف) ژورنال ها و مجلات علمی (Journals): شامل بیش از 2400 مجله علمی پژوهشی و معتبر منتشر شده توسط انتشارات Taylor & Francis و Routledge

ب) آثار مرجع و دایره المعارف ها (Reference Works): شامل 53 دایره المعارف و اثر مرجع در سه مجموعه اصلی Agropedia / شیمی و مهندسی / تجارت و ارتباطات

ج) پایگاه های اطلاعاتی (Databases): شامل 3 پایگاه اطلاعاتی چکیده و استنادی (کتابشناختی) زیر:

  1. Routledge Education Research Abstracts Online: پایگاه اطلاعاتی چکیده های حوزه آموزش شامل بیش از 236,064 رکورد
  2. Studies on Women and Gender Abstracts: پایگاه اطلاعاتی چکیده های حوزه مطالعات زنان و مطالعات جنسیتی شامل بیش از 44,649 رکورد از بیش از 1,325 منبع
  3. Research into Higher Education Abstracts: پایگاه اطلاعاتی چکیده های حوزه آموزش عالی شامل بیش از 14,360 رکورد

جهت بهره مندی از این پایگاه ، میتوانید از ezAccess استفاده کنید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.