ساینس دایرکت (ScienceDirect) یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دیجیتال آنلاین در زمینه‌های علمی است.

این کتابخانه محصول شرکت هلندی الزویر (Elsevier)بوده و در حدود ۱۲ میلیون مقاله از ۳۵۰۰ ژورنال آکادمیک، ۳۴۰۰۰ کتاب الکترونیکی، کتاب‌های مرجع و دست نوشته را شامل می‌شود

چکیده مقالات آزادانه در دسترس است، اما دسترسی به متون کامل (بصورت PDF و برای نشریات جدیدتر HTML) به طور کلی نیاز به اشتراک یا خرید برای مشاهده دارد.

مقالات Elsevier  بصورت DRM (مدیریت حقوق دیجیتال) رایگان است، بنابراین شما می توانید هر عنوانی را که می خواهید بر اساس دسترسی که دارید ، دانلود کنید. برای دانلود کتاب مورد نظر، روی عنوان کلیک کنید، بخش / فصل هایی را که میخواهید دانلود کنید را بررسی کنید و روی دانلود فایلهای PDF کلیک کنید. یا اگر می خواهید محتوای کامل کتاب را دانلود کنید، روی دانلود فایلهای PDF بدون انتخاب بخش خاص، کلیک کنید.

جهت دانلود مقالات ، ابتدا در صفحه اول سایت بر اساس کلید واژه یا نام نویسنده جست و جو را انجام داده و با استفاده از Volume (جلد)، Issue (شماره)، و Page (صفحه) جست و جوی خود را محدود به نسخه خاص بکنید.

همچنین با استفاده از گزینه جست و جو پیشرفته ، میتوانید بر اساس شناسه مقاله و یا سایر فیلد ها جست و جوی دقیق تری را انجام دهید .

باید دقت داشت که در جست و جو از کلمات کلیدی مقاله استفاده شود زیرا موتور جست و جو ساینس دایرک کلماتی که اصلاحا (stop Word) نامیده میشوند را نادیده میگیرد . برخی (stop Word) ها شامل and, or,any,are,from و از این قبیل کلمات میباشد.

جهت جست جو کلمات دارای لهجه ، میتوان کلمات را با همان کاراکتر های اصلی کلمه جست و جو کرد . به عنوان مثال برای کلمه Fürst هم از خود کلمه Fürst میتوان استفاده کرد و هم از کاراکتر های اصلی ، به صورت Furst استفاده کرد.

همچنین برای نشانه های خاص مانند Ω نیز از عنوان آن میتوانید استفاده کنید . به صورت omega که هم شامل حرف بزرگ  Ω و هم کوچک ω آن میباشد .

باید دقت داشت که کاراکتر های خاص شامل جهت ها ، علامت بعلاوه و … نیز شامل جست و جو نمیشود .

جهت جست و جو میتوانید از عملوند های خاص AND , OR و NOT جهت شرط گذاری در نتیجه ، استفاده کنید .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.